jag vågar inte

- , dra ut på det.

Jozefine Modigh

jag tog en potatis. och lite sås.
men jag gillar ju inte laxen!
men, det där nyköpta brödet som är
så gott om man bara har smör på?
nej, det åt jag igår.
men din mamma har ju bakat nytt bröd,
alldeles nytt, imorse.
nej inte det, vem vill ha nybakat bröd?
se, kräser är hon också.

då tar jag en pasta - skinka/bladspenat.
för den vet jag att jag tycker om.
men tvätten ute i trädgården då?
vadå? den kan han väl ta själv?
varför ska jag vara en slav?
han tvingar mig att bo under hans lagar,
under hans press.
då ska jag inte ta in hans tvätt.

oj nu piper det i köket.
det är pastan
klarar du dig med bara en pasta nu då?
ska du inte ha en macka?
hallå, jag sa ju att jag inte ville ha det nybakta brödet!
men blir du mätt då?
du har ju precis tränat, är du säker?
jag är säker, försvinn nu.
potatisen med såsen var god iallafall, men den var också kall.

sluta vara dyster nu.
nej aldrig, jag lever såhär.
det glada skalet glömde jag i skolan.
men mitten och längst fram måste betyda något?
nej, jag kommer ändå göra bort mig.

gå nu, det är sex and the city 22.00
men om han hör av sig då?
hans förlust. jag är trött.
jag ska se sex and the city,
hur kär jag än är i honom.

han hör ändå aldrig av sig,
jag är ju ett monster.
och den andra personen.
du är snygg, Nej det är du inte?
du är söt, nej det är jag inte.
jag tycker det, men du är den enda.
tyvärr, jag vet inte vad jag ska göra.

det var en människa som pratade med mig överhuvudtaget idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback