Påskdagen är underskattad.


Mitt sista påsklov är nu avklarat, jag satt och funderade på om det verkligen
var så hemskt att jobba varje dag med tanken på lönen jag får ut i april för mars månad.


Måndag Tisdag Onsdag Torsdag och Lördag såg iallafall nästan likadana ut för min del. Tisdagen gav mig ett tidigt påskägg, jag öppnade ägget och inuti fanns det en date med pernilla. Äntligen hemma från huvudstaden, och det blev gott på Bröderna M och bio med Beck. Torsdagen spenderades (efter jobb, givetvis) i lägenheten , plus ett par timmars försök att få igång pappas bil som bara strejkade på vägen mellan ystad och tomelilla. Fredagen bestod utav att försöka sälja varenda sak i mormor och morfars hus, nu när de snart flyttar ifrån lanthandeln i spjutstorp. Till 16, sen bar det hemmåt till landet igen. Fredagen blev till tårta och kalas för hanna - en lugn taxikväll för mig.- och lördagen skulle ju infinna sig redan vid halv sju så fanns inte så många alternativ.


Sen blev det påskafton, tingvalla stod på listan. Påskmat hemma och sen vidare till lägenheten. Byxor på,linne på och klackarna såklart! Körde vidare till Micke, och där fick pärlan sova under natten. Fader Abraham levereades med högt ljud och "nävarna i bordet" - det var ett jävlarns drag. Och varför dansade vi inte vals egentligen? vi dansade ju precis allt annat. Tingvalla var faktiskt nästintill perfekt. Jag hade verkligen kul, och ångrar inte en sekund att jag åkte dit. Dock ska man ju alltid ångra någonting, och det fick jag se till att jag gjorde. Så absolut, jag ångrar någonting. Men det var/är ingen negativ ångest.


 

      



Efter en lång promenad hemåt somnade jag gott, och vaknade nästa dag. Steg upp och körde till vår loppmarknad - tänkte mest bevisa att jag mådde bra! Hem igen, fram och tillbaka hela veckan.


Efter en pizza hemma hos Linda bestämde vi oss för att börja blanda våra drinkar och efter ett par underbara drinkar bestämde vi oss för att dra till starshine för att ta några drinkar till. Men vi måste tillägga att starshine är sämst på drinkar! inga paraplyer och ingen ananasjuice. Men som tur var hade de Rom och Cola till människan bredvid mig, typiskt!Till en början fanns det fyra tjejer och en kille på plats. Efter ett par toalettbesök och ännu fler

drinkar började tjejerna fylla dansgolvet. Nu befann sig trettio tjejer och fyra killar på plats denna underbara påskdag. Vi gick ner om för att förgifta lungorna, och inom på Brasseriet. Inte konstigt att det bara var tjejer på ovanvåningen. Brasset var fullt av killar ! Massvis! MEN , efter att vi varit ute i regnet, och gick in igen var brasset numera nästan tomt. Som vinden bara blåst iväg hela partyt? Men väl uppe på starshine hade festen bara börjat, skylten Fullsatt sattes upp på entré dörren, och jag intygar att det var så också. Folk överallt, och perfekt folk överallt! Det fanns inte en kotte som man inte tyckte om, och alltså inte en enda människa man gick och störde sig på. Det finns knappt ord som förklarar hur kul jag och Linda hade det denna kväll. 

    



Trots allt jobb, så finns det bara ett ord som

passar in på mitt påsklov. Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback