Girls just wanna have fun.

efter ett avsnitt sex and the city, iofs ett avsnitt jag sett alldeles för många gånger så säger charlotte de mest vackraste ord jag har hört på länge.

"don´t laugh at me now, but can´t we be each other soul mates
and think that guys are just something that we could have fun with?"

men nu sitter jag här, insnöad och febrig. och har ingenting att göra överhuvudtaget. då tänker väl alla "men jozefine, du har aldrig något att göra. " Men se det har jag. Min hund står just nu och ber mig om att ta ut honom på promenad, MEN jag är för upptagen just nu. (och det snöar ju alldeles för mycket för min del). Med, enligt mig, de få dagar kvar tills studenten så anser jag att jag kanske borde börja arbeta med något av de hundra arbeten jag har framför mig innan terminens slut. Och som jag tyvärr kvickt och lätt fortkortar ner till " - läxor vad är det ?" Hjälp har jag alltid tagit utav borttränings mettoden. Ett ord som jag så lätt snappade upp på en utav mina psykologilektioner. Så hade jag aldrig varit där, så hade jag aldrig heller behövt säga.

1. "Deadline, nehä inte idag väl? "
2. "Prov, imorgon?"
3. "Jag kommer igen på nästa uppgift istället"

hade jag sluppit det, så tror jag att allting hade flytit på mycket bättre. nog om skolan. Jag kan inte säga hur arg jag är för det här vädret. På lördag är det Italiensk Afton på björkebogatan och det ska bli riktigt 
trevligt må jag säga. Men vad händer om denna envisa snö ska fortsätta att täcka min bil från topp till tå här hemma på gården? Jag som ska göra Italienska tilltugg , lasagnette och pannakotta? Det är väldigt katastrof i mitt huvud nu. Däremot skryter jag inte om att kvällen kommer bli perfekt, med slitz på scen kan allt hända.

men jag vet, att jag är en helvetes bra kock!

 

jag , jozefine modigh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback