är jag den dåliga människan ingen vill ha ?

Jag kom körandes, regnet öste ner på tomelillas gator. Det var sent, precis hemkommen från en filmkväll med Borat hos björn. (förövrigt var filmen hetbra!) Över igen från Borat till regnet som öste ner på gatan jag åkte fram på. Där kom en man. Jag visste vem han var, jag vet att han är snäll. Han bor nära mig, så varför stannade jag inte och frågade om han ville åka med? Han hade jackan runt sig, samtidigt som den var hans enda skydd för regnet. Han kollade på mig, vinkade och drog över jackan ovanför huvudet för att överhuvudtaget kunna se igenom mängdregnet. Varför körde jag vidare, varför visade jag inte lite vänlighet och stannade , frågade och gav honom en lättare hemfärd än att halvspringa igenom regnet?

Samma som i torsdags. Stackaren fick näsblod, mycket. Vi hade precis haft klass tillsammans, men istället för att ta fram näsdukarna ur väskan och hjälpa honom, gick jag bara rakt bakom honom och lyssnade på the killers.

Med bil och näsdukar - eller utan,
är jag den dåliga människan som ingen vill veta av?
Är jag den dåliga människan ingen vill ha?
Jag vill be om förlåtelse iallafall, jag borde ha hjälpt till.





och förlåt hunden, jag ville inte lämna dig igår.
men jag var tvungen, jag var faktiskt på linda&carros 20års fest.
Som dock avslutades med Lite mer, och jag var plötsligt 30+
jag, jozefine Modigh är fan inte klok någonstans.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback